torsdag 12. februar 2009

Wolfenstein!

Håhåhå.
I dag kunne Dagbladet.no melde at Activision Blizzard har jobbet med et nytt Wolfenstein spill som kommer til PC, Xbox og PS3.

Som en ihuga FPS-gamer, og som en liten gutt som opplevde sine første gamerøyeblikk i det glade nittitall, så er dette stort.
Gi faen i alle artister som finner sammen igjen, gi faen i alle etterlengtede storfilmer, gi faen i kunst som gir sjelen næring, for meg så er dette større enn det meste.

Mitt første FPS var gode gamle Wolfenstein, kopiert fra en kamerat, og komplett modda med lettkledde pikseldamer på veggene istedetfor nazipropaganda og særs flatterende bilder av der führer.
Senere gikk jeg videre til andre spill, som fifa96, men ingen av de kunne gi meg samme glede som wolf.
Etter noen år oppdaget jeg det fantastiske spillet Wolfenstein: Enemy Territory som ble utgitt som et gratis multiplayerspill, siden singleplayerdelen til Wolfenstein: return to castle wolfenstein 2 ble kansellert.
Ikke mange utgivere kan skryte av at de gir ut ett fullverdig multiplayerspill gratis til alle fps-entusiaster der ute, og i allefall ikke et som har fått slik stor suksess som Wolf:ET.
Min "karriere" innen spillet endte ganske fort, mange av mine favorittservere ble infisert med gamerverdenens Tyfus og Kolera, Juksepaver og shitkids.
Etter det gikk det hardt for seg i Battlefield2 i noen år, fram til Activision ga ut nok et fantastisk spill: Call of Duty 4, et spill jeg fortsatt spiller aktivt i klansammenheng, og har vunnet et par cuper i.
Fine greier det der, og når Activision setter navnet sitt på nok et FPS, og et som har med overnaturlige nazister, så må det jo bare bli bra, Mr.Badass sjøl, BJ Blazkowicz er tilbake, og har vi flaks, så skal vi nok en gang få kveste profilerte nazitosker med seriøse mammasyndrom.
Dette er virkelig noe å se fram til.

Dagbladets artikkel, med en liten videosnutt og noen ord med på kjøpet finner du her.

Så får det bare være at det er utviklet for konsoll, og at konsoll->Pc-porter som regel blir en smule... feil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar