søndag 1. mars 2009

BZZT! PEWPEW! BANG!

Søndag er til for sløving, pizzaeting, brus og spill.
MASSE spilling.
I dag har jeg spilt en kamp i leetgamerligaen (CoD4), spilt masse Quakelive, og ikke minst: avslutta kvelden med ROBORALLY!
Og det var fanden meg gøy!
Roborally handler vel om en haug med roboter som skal programmeres for å på ett eller annet vis klare å surre seg innom 2-8 checkpoints i rekkefølge, før en kåres til vinner.
Enkelt nok. MEN: på vei innom punktene må man geleide seg forbi samlebånd, lasere, hull, brettkanten og andre roboter som skal samme plasser som deg, og som er fast bestemt på å gjøre veien din dit så vanskelig som mulig.
Man "programmerer" robotene med fem handlingskort, som blir bestemt foran hver runde, også avslørt en etter en etter en, et kort per spiller per tur.
Vi kjørte en kortversjon, med fire spillere, fire checkpoints og to brett satt sammen.
Og du bedre det tok sin tid, jeg ble helt hekta, og vil spille dette igjen så fort som overhode mulig.

ikke de bretta vi spilte, menmen, dere tar tegninga.


Helt til slutt sto jeg igjen som vinneren, men jeg har en viss mistanke om at vi glente noen regler, og gjorde ting en smule annerledes enn hvordan de skulle gjøres, men samma det, jeg vant!
Til neste gang blir det skikkelige regler, øl og masse action.
Jeg har i allefall fått meg nok et brettspill på "dette liker jeg"-lista mi, et godt eksempel på at spill kan være gøy selv om de ikke spilles på data eller konsoll.

PEWPEW! LAZ0RZ!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar