mandag 22. desember 2008

herhrummpfh!

DET er lyden jeg lager når jeg gjør opp status.
Over livet mitt, og der det er nå.

Jeg har ikke jobb, ikke inntekt WHATSOEVER! ikke egen leilighet.

En liten snylter er jeg, intet mer, intet mindre.

Julaften, to dager igjen... eller en da, siden klokka har passert midnatt..

EN FØKKINGS dag igjen til OH HOLY night og all den rævpulte kjerkemusikken, påklistra falske smil og grådige øyne som bare lyser "mer, MER, MEEEER!!!!!" når maten er fortært, drammen er påstartet og pakkeåpninga er i gang.






Og jeg har ikke kjøpt en eneste julegave.
ikke fordi jeg boikotter det, åneida, så ærlig skal jeg være.
Jeg liker selvsagt å få ting, men når man faen ikke har råd til en eneste liten jævla ting, da føler man seg liten da, nå i "årets koseligste tid"... Koselig meg langt oppi brunøyet, Koselig (med stor K) er det kun om du har kontanter nok til å nyte det.
Er kontoen skrapa, så er det ikke så mye å glede seg over, og så langt har vi kommet i vårt vakre, siviliserte, moderne, gudsforlatte, klar til apokalyptiske samfunn, at slike som meg, som ikke har så mye, eller noe som helst for den saks skyld, å bruke på gaver, vi blir sett ned på, for vi kan jo ikke være glade i våre nærmeste.

Vi har jo ikke kjøpt gave.





Jaja, nok om det.
jeg liker denne sangen alikevel jeg.

Og takk.. ettellerannet for at jeg har min kjære.

1 kommentar:

  1. Ordner seg fine Cyborgen min, jeg er kjempeglad i deg! For tenk! SUSS!

    SvarSlett